Asgaard Games FAQ

Hvis du har et spørgsmål som ikke bliver besvaret af nedenstående er du meget velkommen til at sende os en e-mail så vil vi kontakte dig hurtigst muligt: info@asgaard-games.dk


 

Generelle Spørgsmål:

 

Spørgsmål:

Jeg har lavet en ordre for noget tid siden, men har ikke modtaget varerne indenfor jeres lovede leveringstid.

 

Svar:

Sørg altid for at undersøge din e-mailadresse relativ løbende. Er nogle af de bestilte varer ikke på lager, eller hvis der er andre problemer, sender vi altid en mail omkring det. Hvis dette ikke er tilfældet, og du HAR modtaget en ordrebekræftelse, bør du kontakte os med det samme, da der kan være sket en fejl i systemet, eller pakken kan være bortkommet.

Har du modtaget en mail om særlig leveringstid, men denne er overskredet, bør du kontakte os. Vi har mange ordrer med forskellige leveringstider. Dvs., at selvom vi som grundregel sender en e-mail med oplysninger om evt. forsinkelser, så kan det smutte, men skriv en mail, så finder vi straks ud af, hvad der kan være sket. Det er nemlig umuligt som butik at gardere sig 100% mod alle de situationer, der kan opstå ved distributører og producenter.

 

Spørgsmål:

Hvorfor foreslår systemet, at jeg opgiver mit telefonnummer ved en bestilling?
 

Svar:

Normalt vil vi altid bruge e-mail til at informere dig om ændringer i din ordrestatus, men hvis du skulle have tastet din e-mailadresse ind forkert, er det den eneste måde at komme hurtig i kontakt med dig. Der kan også opstå situationer, hvor vi skal bruge en hurtig bekræftelse fra dig, så din ordre kan komme af sted med det samme. I tilfælde hvor du har gjort opmærksom på, at du skal bruge tingene inden en bestemt dato, kan det være en fordel for dig, at vi kan komme i kontakt hurtigt. Vi vil ALDRIG benytte nummeret, hvis det er unødvendigt, vi vil KUN benytte nummeret i sammenhæng med den specifikke ordre, den er noteret ned ved (altså gemmer vi ikke numrene, skulle du senere lave en ordre), og vi vil ALDRIG benytte nummeret til reklame!

Betaler du via bankoverførsel, skal du opgive dit tlf.nr. ved bestillingen. Gør du ikke det, kan vi ikke sende pakken, før betalingen er modtaget. Telefonnummeret bruger vi som sikkerhed imod falske ordrer. Du kan risikere at blive ringet op, for at vi kan verificere, at du rent faktisk har lavet en ordre. Det er også for at sikre, at dine oplysninger ikke bliver misbrugt af andre.

 

Spørgsmål:

Jeg har lige lavet en bestilling på jeres side, men har stadig ikke modtaget nogen bekræftelsesmail.

 

Svar:

Vent til der er gået en time, idet der nogen gange godt kan gå lang tid, før mailen når frem.

Hvis du stadig ikke har modtaget noget, er der sket en fejl under bestillingen. Enten er bestillingen ikke registreret, eller også er e-mailadressen stavet forkert. Prøv at skrive eller ringe til os, så kan vi hurtigt se, hvor problemet ligger.

 

Spørgsmål:

Jeg er utryg ved at give min e-mailadresse væk, da jeg ikke ønsker spam(uønskede reklamemails) i min mailbox. Kan jeg bestille uden at opgive den?

 

Svar:

Som hovedregel skal vi have en e-mailadresse, da du er nødt til at modtage en ordrebekræftelse, og fordi vi skal kunne komme i kontakt med dig mht. din ordre. Du kan dog være 100% sikker på, at disse oplysninger ikke kommer videre. Vi er ikke kun forpligtiget til at beskytte vores kunders personlige oplysninger ved lov, men det er også noget vi personligt tager meget seriøst. Vi vil heller ALDRIG sende reklamer eller andet, der ikke er direkte relateret til din aktuelle ordre, uden din udtalte eller skriftlige accept!

 

Spørgsmål:

Hvordan kan jeg undersøge om ordreoplysningerne er korrekte på en ordre, der er foretaget?

 

Svar:

Du vil få tilsendt en ordrebekræftelse med alle oplysningerne omkring din ordre. Er denne blevet væk, eller har du andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

 

Spørgsmål:

Hvordan kan man se, hvor mange af en vare, der er på lager?

 

Svar:

Ved at trykke ind på linket for det pågældende produkt, kan du se det specifikke lagerantal. Ude fra oversigten kan man desværre kun se, om varen er udsolgt eller ej.

 

Spørgsmål:

Jeg bor i nærheden og vil gerne spare fragten. Har I åbningstider, så jeg kan afhente?

 

Svar:

Nej, vi er foreløbigt en ren internetbutik, så vi har ikke faste åbningstider, men du kan kontakte os og lave en aftale omkring afhentning.

 

Spørgsmål:

Jeg har kig på et produkt, som I ikke umiddelbart sælger, men I fører andre produkter fra samme producent. Kan I skaffe det hjem?

 

Svar:

Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål til produkter, også hvis vi ikke lige fører dem. Vi er altid interesseret i at hjælpe vores kunder og er ærlige omkring vores begrænsninger og evt. leveringstider samt priser. F.eks. er der desværre en lille gruppe af produkter fra producenten Games Workshop, som vi er afskåret fra. Du kan også altid spørge på vores forum.

 

Spørgsmål:

Hvorfor er jeres fragtpris dyrere end postdanmarks takster?

 

Svar:

Du betaler som kunde både for fragten og indpakningen. Vi har valgt at køre det således, i stedet for at dække tabet ved indpakningen vha. højere priser på vore produkter. Vi synes således, at det er mere gennemskueligt for kunden at vurdere, hvad det er, man betaler for.

 

Spørgsmål:

Jeg har sendt en mail med et spørgsmål til jer, men har stadig ikke fået et svar.

 

Svar:

Vi bestræber os på at besvare alle mails indenfor et døgns tid (Dog ikke søndag). Er der gået længere end 48 timer, bør du kontakte os igen, da vi kan have overset den, eller der kan være sket en fejl under forsendelsen af mailen.

 

Spørgsmål:

Hvor lang er leveringstiden på udsolgte varer?

 

Svar:

Dette varierer alt efter producent og tidspunktet. Du er altid velkommen til at skrive og spørge. Når du bestiller udsolgte varer på siden, vil du modtage en mail med den forventede leveringstid. Denne mail er ikke automatisk, men vi bestræber os på at svare indenfor et døgn efter modtagelsen af ordren.

 

Spørgsmål:

Jeg har lavet en ordre med bankoverførsel, men der er intet kontonummer i min ordrebekræftelse.

 

Svar:

Du får kontooplysninger og samlet beløb i en separat mail senere. Grunden til dette er, at vi gerne vil pakke ordren først, så vi ved, der ikke er fejl, før pengene bliver overført. Ellers skal vi til at refundere dele af beløbet. Da gebyret for bankoverførsel er relativt højt, vil vi gerne undgå dette.

 

Spørgsmål:

Er det dumt at få varerne tilsendt med brevpost?

 

Svar:

Brevpost sendes på kundens eget ansvar, idet postdanmark ikke yder erstatning på disse, og fordi vi som butik ikke får noget bevis for, at kunden har modtaget varerne. Bestiller du for små hundrede kroner, kan det dog alligevel godt betale sig at spare pengene, da tabet ikke vil være så stort. Besøg evt. http://www.postdanmark.dk/ for oplysninger om risikoen for bortkomne breve.

Vi har endnu ikke oplevet bortkomne breve. Selvom der ikke er forsikring på tab af brevpost, kan det godt betale sig at kontakte os alligevel, da det kan være, at vi med posthusets hjælp kan finde frem til brevet alligevel.

 

Spørgsmål:

I dækker ikke tabte breve, men hvis min pakke forsvinder eller bliver beskadiget i posten, hvad så?

 

Svar:

Hvis pakken er sendt forsvarligt fra vores side, skal postdanmark dække tabet. Dog kun op til en værdi af 4400. Hvis pakkens indhold skulle overstige dette beløb, dækker Asgaard Games restbeløbet.

Du kommer som kunde ikke til at hæfte for skaden, hvis du sørger for at anmelde den med det samme, og så længe skaden ikke er sket, efter pakken allerede er blevet overdraget til din varetægt.

 

Spørgsmål:

Jeg har forsøgt at lave en ordre, men systemet vil ikke godkende mine kortoplysninger.

 

Svar:

Kontroller først, om vi rent faktisk tager imod netop dit kreditkort. Vi tager kun imod Dankort, VisaDankort, eDankort og paypal (kontakt os om sidstnævnte). Er dette ikke tilfældet, bør du kontakte både os og din bank. Vi vil forhøre os hos PBS, men vi har prøvet før, at kreditkortet har haft en fejl, som skal rettes hos din bank.